Teater Minsk skaber primært danseteater for børn og unge. Teatret arbejder med at gøre det fysiske fortællesprog tilgængeligt og relevant for det unge publikum og udvikle dansen som fortælleform i mødet og samarbejdet med andre kunstnere og kunstneriske udtryk. Mødet med publikum er teatrets primære drivkraft, og forestillingerne vægter derfor publikumskontakt og inddragelse. Teateret arbejder med skiftende kunstneriske hold i en konstellation, hvor idé og koncept udvikles af teaterets kunstneriske ledere, som også medvirker i forestillingerne. Forestillingerne udvikles herfra i tæt samarbejde med det kunstnerisk hold og forestillingens instruktør og koreograf.

 

Loa Carlslund

er uddannet danser fra Den Danske Scenekunstskole i København i 2011. Udover at være kunstnerisk leder af Teater Minsk hvor hun igangsætter, medskaber og medvirker i Teatrets forestillinger, arbejder hun som danser og performer i forestillinger for både børn og voksne. Aktuelt medvirker hun i forestillingerne Himmel af Teater Minsk og Skjult Nummer af Cantabile 2. Desuden undervisner Loa børn og voksne i bevægelse, dans, yoga og pilates. 

 

 

 

Anne Nyboe

er uddannet danser fra Den Danske Scenekunstskole i 2011, og har desuden taget dele af sin uddannelse i Tyskland og Norge. Anne har arbejdet som danser og performer hos en række teatre, herunder Cantabile 2, Uppercut Danseteater, Yossi Berg & Oded Graf Dance Theatre, Carte Blanche og Gazart. Anne har de seneste år arbejdet med scenekunst for børn og unge, både som formidler, underviser og som medvirkende og medskaber i forestillinger. I 2015 trådte hun ind i Teater Minsk og har i samarbejde med Loa Carlslund udviklet idé og koncept samt medvirker i forestillingen Himmel.

 

 

Frej Stenholt Mortensen

er uddannet moderne danser, først fra Alvin Ailey skolen i New York, og siden fra Statens Scenekunstskole i København hvor han tog afgang sammen med Loa og Anne i 2011. Siden har han arbejdet freelance både som danser og som projektmager. Frej kan lide et stærkt fysisk udtryk, men tager også inspiration fra teater og performance. Senest har han arbejdet med Ingrid Tranum Velasquez på projektet Happy End - en scenekunstnerisk undersøgelse af alderdom i Norden.